Stefan Batory.

TS/S MAASDAM IV przekazany został Polskim Liniom Oceanicznym 8 pazdziernika 1968 roku. Jego nazwa uległa zmianie na "STEFAN BATORY", przypłynął do Gdyni pod dowodctwem kapitana Jerzego Pszennego.

W Gdanskiej Stoczni Remontowej STEFAN BATORY przeszedł gruntowną przebudowę. Podczas przebudowy zmieniono ksztalt komina, zlikwidowano maszty towarowe i zastapiono je dzwigami sterowane elektrycznie. Wydłużono Pokład Spacerowy i urządzono tam Saunę z mała salą gimnastyczną. Likwidując małą liczbe kabin na górnym pokładzie stworzono nowe pomieszczenie do gry w karty i szachy. Wygospodarowano miejsce na kino. Stefan Batory zabieral wtedy 766 pasazerow w klasie turystycznej i 39 w klasie pierwszej.

Ostatni z klasycznych Atlantyckich Liniowców, STEFAN BATORY odbył cztery rejsy do Montrealu w 1987. Ostatnią podróż wykonał z Gdyni do Montrealu w jesienii 1987. Był to koniec ery regularnych rejsów transatlantyckich dokonywanych przez parowce.

Po wycofaniu ze służby w Polskich Liniach Oceanicznych, Stefan Batory został sprzedany greckiemu przedsiębiorstwu, a jego nazwa zostala skrocona do TS/S Stefan. Po prawie 8 latach przestoju w greckim porcie Chalkis, 22 marca 2000, przeholowano statek do stoczni złomowej w Aliadze, gdzie został zezłomowany w ciągu sześciu miesięcy.
Oryginalny tekst oraz zdjęcia pochodzą ze strony http://stefanbatoryoceanliner.homestead.com/. Powyższy tekst został opracowany na podstawie artykułu zamieszczonego na w/w stronie, przez PaBlO.