"White Star Line zanotowała w swojej długiej historii kilka poważnych morskich katastrof. W 1873 RMS Atlantic zatonął niedaleko Halifaxu, zabierając ze sobą 585 pasażerów. W 1893 Naronic poszedł na dno z 74 pasażerami na pokładzie w trakcie rejsu z Liverpoolu do Nowego Jorku. W 1909 zatonął RMS Republic (1903) po zderzeniu z liniowcem SS Florida, wówczas zginęły 4 osoby.

Jednak największym źródłem nieszczęść okazały się trzy bliźniacze statki klasy Olympic (Olympic, Titanic, Britannic), które White Star Line zamówiła w stoczni Harland and Wolff. Miały one być najbezpieczniejszymi jednostkami na wodzie. W 1911 Olympic zderzył się z krążownikiem HMS Hawke, wskutek czego został dość poważnie uszkodzony, nie tonąc jednak. W kwietniu 1912 zatonął po kolizji z górą lodową Titanic, wraz z nim utonęło ponad 1500 pasażerów. Była to najsłynniejsza morska katastrofa wszech czasów. Podczas I wojny światowej siostrzany statek Titanica – szpitalny statek Britannic zatonął po wpłynięciu na minę. Wówczas życie straciło 30 osób. Z trzech statków klasy Olympic tylko Olympic miał udaną karierę liniowca, wsławił się również zatopieniem niemieckiego U-Boota U-103. W 1934 Olympic zderzył się z latarniowcem, wskutek czego śmierć poniosło 7 osób. Po tym zdarzeniu Olympic zakończył swoją karierę i został rozebrany na złom.

W 1933 dwie największe linie pasażerskie – White Star Line i Cunard znalazły się w poważnych tarapatach finansowych, spowodowanych mniejszą ilością pasażerów i starzejącą się flotą. W 1931 rozpoczęto prace nad nowym gigantycznym liniowcem Hull 534 (później RMS Queen Mary).

W 1933 otrzymały pomoc finansową od brytyjskiego rządu, a umowę o pomocy podpisano 30 grudnia 1933.

White Star Line połączyła się z linią Cunarda 10 maja 1934. Nowa spółka została nazwana Cunard-White Star Limited. Później Cunard wykupił wszystkie akcje White Star Line i w 1947 wchłonął swojego byłego konkurenta."*


* - cytat z Wikipedii; dostęp: http://pl.wikipedia.org/wiki/White_Star_Line