United States (1951).

United States był konstruowany aby przekroczyć prędkość co najmniej 30 węzłów. Jego kadłub był budowany szczególnie mocno ze względu na niezwykłą prędkość. Statek miał 12 pokładów i był budowany praktycznie ze stopów lekkich takich jak aluminium. Montaż obywał się systemem części prefabrykowanych w suchym doku, w którym notabene, z trudem się zmieścił bo przekroczył długość 300 metrów o 1,75 metra. Szerokość statku wynosiła 30,9 metra. Wymiary te wystarczały na przebycie Kanału Panamskiego.

Szczególnym walorem technicznym tego statku była jego odporność na ogień. Był to właściwie jedyny statek na świecie, całkowicie odporny na ogień. Oprócz stali i aluminium użyto do wykończenia wnętrz płyt ognioodpornych z marinitu oraz ognioodpornych tkanin. W jego konstrukcji i wyposażeniu nie było drewna.

Tak oto powstał superliniowiec będący na lata pięćdziesiąte XX-go wieku, osiągnięciem postępu technicznego i konstrukcyjnego.

Słabszą jego stroną zaś jest architektura zewnętrzna okrętu. Sylwetka statku jest w całości harmonijna, ale kształt mostka kapitańskiego, sterowni oraz tarasów i odkrytych promenad, świadczą o zbytnim uproszczeniu architektury. Nadbudowy statku, stosunkowo małe w swoich formach wieńczą dwa olbrzymie, w stosunku do nadbudów, kominy o wysokości 17 metrów pochylone ku rufie pod kątem około 75 stopni.

Wodowanie odbyło się 23 czerwca 1951 roku. W swą pierwszą podróż wyruszył 3 lipca 1952 roku z nowego Jorku do Hawru i Southampton.