Adriatic.

Adriatic był ostatnim statkiem z „wielkiej czwórki” linii White Star. Statek został nazwany imieniem, które było już wcześniej użyte w tej linii i został zbudowany w stoczni Harland and Wolff w Belfaście, a zwodowany został w 1906 roku.

Luksusowe wnętrze okrętów White Star Line to był znak firmowy tej firmy. Na zdjęciu widoczna jest łaźnia turecka (podobny styl użyty został na Titanicu) Adriatic odbył swoją pierwszą podróż z Liverpoolu do Nowego Yorku 8 maja 1907 roku, ale jego powrót został zaplanowany dopiero po śmierci dyrektora White Star Line urzędującego w Nowym Jorku. Oficjalny powrót statku do Southampton został wyznaczony na 5 czerwca. Adriatic był członkiem wspomnianej już „wielkiej czwórki”, której w skład wchodziły jeszcze Teutenic, Majestic i Oceanic. Statki te oferowały oczywiście podróże przez Atlantyk na linii Southampton – Nowy Jork.
Adriatic na początku stulecia był jedną z największych jednostek pływających na świecie. Podczas kiedy Olympic (jeden ze statków „wielkiej trójki” – Olympic, Titanic i Gigantic[Britannic]), rozpoczął w 1911 podróże atlantyckie, Adriatic w tym czasie powracał do Liverpoolu i pozostał tam aż do 1919 roku. Potem pozostał tam aż do 1922 roku po to, aby go odremontować. Później przez sześć lat kurował na Atlantyku przewożąc pasażerów. W 1928 roku postanowiono zrezygnować z podziału na klasy i przebudować statek na klasę kabinową. W ten oto sposób pływał jeszcze do lutego 1934 roku. W tym samym roku, zaczęto poważnie myśleć o złączeniu się linii White Star z Cunard. Następnie jednak okazało się, że Adriatic byłby przestarzałym modelem okrętu pasażerskiego i postanowiono go ze złomować w marcu 1935 roku w Japonii.
Oryginalny tekst oraz zdjęcia pochodzą ze strony http://www.greatships.net/adriatic2.html. Powyższy tekst został opracowany na podstawie artykułu zamieszczonego na w/w stronie, przez PaBlO.