Teutonic.
Teutonic został zwodowany w 19 styczniu 1889 roku. W czerwcu tego samego roku został oddany do użytku White Star Line. Został zaprojektowany przez A.H. Carlisle, który był również wtajemniczony w budowę Olympica jak i Titanica. Matką chrzestną Teutonica była ówczesna Księżna Walii.
SS Teutonic odbył swoją pierwszą podróż 7 sierpnia 1889 roku. Jego trasa była tradycyjna – z Liverpoolu do Nowego Jorku, przez Queenstown. W sierpniu 1890 roku pobił prędkość w drodze powrotnej (tzw. westbound). Rekord ten wynosił 5 dni, 16 godzin, 31 minut przy prędkości 20.35 węzła. Różnica wynosiła zatem trzy godziny (rejs docelowy trwał 5 dni, 19 godzin, 5 minut).
W 1898 w Nowym Jorku doszło do kolizji między Teutoniciem, a transportowcem US Berlin. Na szczęście nikomu nic się nie stało. Oczywiście kolizja spowodowała jednodniowe opóźnienie, ale pasażerowie i tak nie narzekali. W 1901 roku Teutonic „przeżył” tsunami, na szczęście katastrofa przytrafiła się w środku nocy i nikt z pasażerów nie ucierpiał.
Następnie w roku 1913 w rok po tragedii Titanica, Teutonic w końcu został poddany całkowitej przeróbce. Zostały wymienione m.in. maszty na dłuższe o 5 metrów, aby można było wcześniej i łatwiej wypatrywać gór lodowych, dodano jeszcze składane szalupy ratunkowe, oraz poszycie statku wzmocniono dodatkowym okuciem z blachy. Jednak Teutonic tymi przeróbkami nie cieszył się zbyt długo, bo już w 1914 roku, na początku wojny został statkiem przewożącym żołnierzy. Po wojnie Linia White Stra miała duże plany względem tego statku, ale nic z nich nie wynikło. Z powodu braku pieniędzy, armator postanowił go sprzedać Niemcom.
Żródło: http://www.geocities.com/White_Star_Liners/Teutonic.html