Olympic swoją pierwszą podróż odbył dnia 14 czerwca 1911 roku i jako jedyny z liniowców White Star Line, nie został zatopiony i obsługiwał pasażerów aż do 1935 roku, kiedy to miał zostać ze złomowany.
Podczas swojej dwudziesto-cztero letniej pracy, stworzył kawałek burzliwej historii. Miedzy innymi został zmieniony na statek transportujący żołnierzy w czasie pierwszej wojny światowej, zaraz po katastrofie Titanica został całkowicie przebudowany we wnętrzu - zostały tam podwyższone przedziały wodoszczelne, zwiększono ilość szalup itd.
Po wojnie jego kotły na węgiel zostały wymienione na paliwo płynne. Od tamtej pory, bilety na Olympica kosztowały mniej. Olympic zdołał nawet uszkodzić i zatopić niemiecką łódź podwodną w 1918 roku oraz statek pasażerki Nantucket w 1934. Rok później zostaje przemieszczony do Jarrow, gdzie jego całe wyposażenie zostaje wystawione pod młotek i sprzedane do licznych hoteli w Wielkiej Brytanii, w których do dziś można podziwiać kunsztowne wyposażenie statku.
W 1937 roku już pod banderą Cunard zostaje przetransportowany do stoczni złomowej - Inverkeithing - gdzie zostaje pocięty na części. Swoją pierwszą podróż odbył dnia 14 czerwca 1911 roku.
Po niżej film prezentujący ostatnią podróż Olympica.
Tekst opracowany przez Pablo na podstawie książki Witolda J. Urbanowicza pod tytułem Transatlantyki. Strony od 88 do 104.