Queen Victoria.
Queen Victoria jest najnowszym statkiem Linii Cunard. Została zwodowana 17 stycznia 2007 roku, a swoją pierwszą podróż odbyła 11 grudnia 2007. Podczas tego rejsu odwiedziła Amsterdam, Copenhage, Oslo, Hamburg i Bruges.
Queen Victoria tak samo jak Queen Mary 2 posiada podział kajut ze względu na wyposażenie. Ciekawostką jest, że w zależność od wyboru rodzaju kajuty, dopasowywany jest odpowiedni rodzaj restauracji. Kajuty można zatem podzielić, na: Queens Grill, Princess Grill i Britannia Stateroom. Kajuty typu Queen i Princess Grill maja dostęp do prywatnych promenad, raczej można je nazwać mini balkonami, a jedynie kajuty Britannia Stateroom nie mają tego
„luksusu”. Ponadto każdy typ kajut ma własny podział na mniejsze klasy. Przykładowo w klasie Queens Grill można wyróżnić klasy: standartowe i ekskluzywne. Różnica po miedzy tymi typami kajut jest taka , że klasa ekskluzywna ma dziennie podawane świeże owoce, możliwość przydzielenia osobistego stewarda, butelkę szampana na na tak zwany „Bon Voyage” i wiele innych udogodnień.
Restauracje na pokładzie Queen Victoria są przydzielane na podstawie dostępu do kajut względem każdego pasażera. Każdy typ kajuty ma przydzielone miejsce do poszczególnego typu restauracji. I tak mamy do dyspozycji trzy główne restauracje: restauracja typu Queens Grill, restauracja typu Princess Grill oraz Restauracja Britannia. Ponadto na pokładzie QV można delektować się posiłkiem w trzech „mini-restauracjach”: Todd English Restaurant, Lido, Golden Lion. Są to typowe brytyjskie restauracje gdzie można spotkać wyłącznie kuchnie brytyjską, wypić herbatę, kawę, a nawet spróbować Cydru czy piwa. Ponadto dla pasażerów kajut typu Queens , dostępna jest restauracja na wolnym powietrzu „The Courtyard”.
Punktem „centralnym” Queen Victorii jest Grand Lobby, czyli wielki, bo mieszczący się na 3 pokładach hol przeznaczony do przyjmowania pasażerów i kierowania ich do swoich kajut. Można to nazwać „recepcją”, ale do końca nią nie jest. Grand Lobby jest wytworem tradycji, kunsztu oraz współczesnej sztuki. Nie należy zapominać, że współczesna linia Cunard, posiada dorobek linii White Star, która w szczególności stawiała na wygodę w podróży. Dlatego też, taki element jak Grand Lobby, musiał mimochodem zaistnieć na takim statku.
Queen Victoria ma 294 metry długości, ponad 32 metry szerokości i waży równe 90 tysięcy ton.
Na podstawie informacji z www.cunard.co.uk